اقتصاد

بحث مختصری در مورد عناصر مشکوک به جمع آوری پول غیرقانونی در پلت فرم شوزنگ

بحث مختصری در مورد عناصر مشکوک به جمع آوری پول غیرقانونی در پلت فرم شوزنگ

Bijie.com گزارش داد:

به عنوان یک چیز جدید که در سال های اخیر ظهور کرده است، صنعت ذخیره سازی داده ها به دلیل ویژگی های فنی و مالی آن به سرعت توسعه یافته است، در حالی که صنعت در حال رونق است، توسعه صنعت مختلط است. اخیراً، اقدامات قهری علیه کنترل‌کننده‌های واقعی بسیاری از پلتفرم‌های ذخیره‌سازی دیجیتال انجام شده است، یا عمدتاً به دلیل مشکوک به کلاهبرداری در جمع‌آوری سرمایه، تحت تعقیب و مجازات قرار گرفته‌اند.

با توجه به “تفسیر دیوان عالی خلق در چند موضوع در خصوص اعمال خاص قوانین در رسیدگی به پرونده های کیفری جمع آوری غیرقانونی وجوه”: “ماده 1: نقض مقررات قوانین مدیریت مالی کشور و جذب وجوه”. از طرف مردم (اعم از واحدها و افراد) هر دو شرط چهارگانه زیر، مگر اینکه در قانون جزا ترتیب دیگری مقرر شده باشد، به‌عنوان «جذب غیرقانونی سپرده‌های مردمی یا جذب پنهان سپرده‌های مردمی» مقرر در ماده 176 قانون جزا تلقی می‌شود. : (1) بدون مجوز قانونی یا استقراض از ادارات مربوطه جذب وجوه در قالب عملیات قانونی (2) به عموم مردم از طریق اینترنت، رسانه ها، جلسات تبلیغاتی، اعلامیه ها، پیام های تلفن همراه، و غیره. تعهد به بازپرداخت اصل و سود در مدت معینی به صورت ارز، نوع، حقوق صاحبان سهام و غیره یا پرداخت پاداش (4) جذب وجوه از عموم مردم، یعنی اشیاء اجتماعی نامشخص از اعمال زیر و واجد شرایط مندرج در بند 1 ماده 1 این تفسیر به موجب ماده 170 قانون جزا، جرم جذب غیرقانونی سپرده های مردمی محکوم و مجازات می شود : (4) بدون محتوای واقعی فروش کالا یا ارائه خدمات یا عدم فروش کالا یا ارائه خدمات به عنوان هدف اصلی، جذب غیرقانونی کالا از طریق بازخرید، ارسال و فروش و غیره است. اعمال مندرج در ماده 2 این تفسیر به منظور تصرف غیرقانونی به جرم کلاهبرداری با جمع آوری وجوه مطابق مقررات ماده 192 قانون جزا محکوم و مجازات خواهند شد. هر شخصی که از روش‌های متقلبانه برای جمع‌آوری غیرقانونی وجوه تحت هر یک از شرایط زیر استفاده می‌کند، ممکن است «به منظور تصرف غیرقانونی» تلقی شود: (6) پنهان کردن یا از بین بردن حساب‌ها، یا شرکت در ورشکستگی یا ورشکستگی جعلی برای جلوگیری از بازگرداندن وجوه. “

ملاحظه می‌شود که «تفسیر» چهار عنصر جرم جذب غیرقانونی سپرده‌های مردمی یعنی غیرقانونی بودن موضوع، تبلیغات، جذب وجوه از اشیای نامشخص در جامعه و قول به بازپرداخت اصل و سود یا بازپرداخت را روشن می‌کند. بازده پرداخت این «چهار ویژگی» مجموعاً معیارهای احراز جرم جذب غیرقانونی سپرده های مردمی را تشکیل می دهند.

1 غیر قانونی

نکته اول “نظرات” تصریح می کند که دادگاه های مردمی، دادسراهای مردمی و ارگان های امنیت عمومی باید تشخیص خود را در مورد “غیرقانونی بودن” جمع آوری غیرقانونی سرمایه بر اساس قوانین و مقررات مدیریت مالی ملی استوار کنند. برای قوانین و مقررات مدیریت مالی ملی که فقط اصولاً روح مقررات قانونی و مقررات تدوین شده توسط بانک خلق چین، کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین و سایر بخش‌های اداری را ارائه می‌کنند. قوانین و مقررات ملی مدیریت مالی را می توان به مقررات یا مقررات ملی مدیریت مالی، اقدامات، قوانین اجرایی و سایر اسناد هنجاری به رسمیت شناخت. در این نوع موارد، بخش رسیدگی به پرونده به طور کلی تعیین می کند که آیا پلت فرم مجوزهای مربوطه را دریافت کرده است، آیا ثبت بلاک چین را انجام داده است، آیا بازار ثانویه را باز کرده است، آیا مجموعه دیجیتال در زنجیره است یا خیر، و آیا مجموعه دیجیتالی ارزش دارد

2. تبلیغات و اجتماعی بودن

«علنی بودن» به تبلیغات مرتکب به مردم در مورد تأمین مالی فعالیت‌ها از طریق اینترنت، رسانه‌ها، جلسات تبلیغاتی، اعلامیه‌ها، پیام‌های تلفن همراه و غیره اشاره دارد. «طبیعت اجتماعی» به رفتار یک بازیگر «جذب سرمایه از مردم، یعنی اشیاء نامشخص در جامعه» اشاره دارد. در این نوع موارد، دپارتمان رسیدگی به پرونده عموماً با بررسی روش‌های ارتقای جذب مشتری در پلتفرم مشخص می‌کند که آیا از فرم‌های اینترنتی مانند چت‌های گروهی، حساب‌های عمومی و غیره برای تبلیغات استفاده می‌کند یا خیر، تعداد سرمایه‌گذاران در پلت فرم، و میزان گردش مالی پلت فرم.

3. مشوق

“تعهد به بازپرداخت اصل و سود یا پرداخت بازده در یک بازه زمانی معین به صورت ارز، اشیاء فیزیکی، حقوق صاحبان سهام و غیره.” این انگیزه باید یک وعده نادرست به سرمایه گذاران باشد. در چنین مواردی، بخش رسیدگی به پرونده عموماً بررسی می‌کند که آیا اشکال مختلفی از تعهدات حفظ سرمایه در طول فرآیند ارتقای پلت فرم وجود دارد، مانند تعهد به خرید مجدد مجموعه با قیمت معین، یا تعهد به بازگرداندن آن به صورت کالا یا جایگزین‌های دیگر. این شخص به دروغ مدعی شده است که تا زمانی که سرمایه گذاری به گردش معینی برسد، از قبل از اطلاعات داخلی مطلع می شود یا اولویت را به خرید مجدد می دهد و غیره.

طبق مفاد “تفسیر”، فرم های زیر را می توان به عنوان هدف از تصرف غیرقانونی شناسایی کرد:

ماده 7 هر کس با استفاده از روش های متقلبانه اعمال مندرج در ماده 2 این تفسیر را به قصد تصرف غیرقانونی انجام دهد به جرم کلاهبرداری با جمع آوری وجوه مطابق مقررات ماده 192 قانون مجازات اسلامی محکوم و مجازات خواهد شد. حقوق جزا. جمع‌آوری غیرقانونی کمک مالی با ابزارهای متقلبانه می‌تواند تحت هر یک از شرایط زیر «به منظور تصرف غیرقانونی» تلقی شود: (1) وجوه جمع‌آوری‌شده برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری استفاده نمی‌شود یا در فعالیت‌های تولیدی و تجاری استفاده می‌شود که آشکارا نامتناسب است. وجوه جمع‌آوری‌شده را نمی‌توان برگرداند. وجوه جمع‌آوری‌شده برای فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه استفاده می‌شود. (7) امتناع از توضیح محل نگهداری وجوه و طفره رفتن از استرداد وجوه.

در این نوع پرونده‌ها، بخش رسیدگی به پرونده معمولاً بررسی می‌کند که آیا پلتفرم حساب‌ها را مخفی کرده یا از بین برده است یا درگیر ورشکستگی یا ورشکستگی جعلی بوده است تا از بازگرداندن وجوه جلوگیری کند. شایان ذکر است که در عمل، بسیاری از پلتفرم‌ها به شکل‌های مختلف «اجرای نرم» را انجام می‌دهند، اگر چنین رفتاری باعث ایجاد ضرر و زیان جبران‌ناپذیر برای سرمایه‌گذاران شود، عموماً مظهر تملک غیرقانونی تلقی می‌شود. علاوه بر این، محل نگهداری وجوه از دست رفته سرمایه‌گذاران نیز در مرکز تحقیقات بخش رسیدگی به پرونده است که آیا مدل سود پلتفرم ناشی از ضرر سرمایه‌گذاران است یا خیر.

زمانی که پلتفرم دارای غیرقانونی بودن، اجتماعی بودن، باز بودن و انگیزه های ذکر شده در بالا باشد و در عین حال وعده های نادرست برای حفاظت از سرمایه بدهد، ارزش مجموعه های دیجیتال را به دروغ تبلیغ می کند، از اخبار نادرست یا مزایای مالی برای انجام تراکنش ها استفاده می کند، و موارد استفاده اگر یک انبار موش سودهای غیرقانونی داشته باشد و پس از کسب سود درگیر ورشکستگی جعلی، ورشکستگی جعلی یا “فرار نرم” شود، مشکوک به کلاهبرداری با جمع آوری سرمایه خواهد بود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا